Image Hosted by ImageShack.us CENGİZ DAMAR'IN YENİ KİTABI ÇIKTI KİTAPÇILARDA
cengizdamar
21 Takipçi | 0 Takip
Kategorilerim

NEDİR

BURÇLAR VE FAL

DEĞERLİ TAŞLAR

SANAT

KADINLAR VE EKEKLER

HATTUŞAŞ YANYOR-TARİHİ ROMAN

TARİH

Şiir

Sağlık

Öykü

DİN DERSİ

Haber

Ünlüler

Bilim

Aşk

Spor

Eğitim

Hobi

EDEBİYAT

Müzik

Hayvanlar

Yaşam

VÜCUDUMUZ VE ORGANLARIMIZ

PADIŞAHLAR

CENGİZ DAMAR-ŞİİRLER

CENGİZ DAMAR-MAKALELER

CENGİZ DAMAR-ÖYKÜLER VE HİKAYELER

ÜNLÜ RESSAMLAR

COĞRAFYA TÜRKİYE

BİTKİLER

MASALLAR

ATATÜRK

MATAMATİK- GEOMETRİ

OSMANLI İMPARATORLUĞU

SİLAHLAR

DİL BİLGİSİ -TÜRKÇE

Diğer İçeriklerim (1403)
Tüm içeriklerim
Takipçilerim (21)
26 12 2009

KEMAN ÇEŞİTLERİ-TARİHÇESİ



Keman dört telli yaylı bir çalgıdır. Keman 4 telli olmadan önce 7 telliydi [[zaman içinde değişerek şu anki 4 telli halini almıştır. Değiştirilmesinin sebepleri ise görünüşünün kaba ve tutuşununda zor olmasından kaynaklanır. Keman'ın telleri sırayla 7'den 6'ya, 6'dan da 5'e düşmüştür.
Viyola ve viyolonselin de bulunduğu violin ailesinin en küçük ve en yüksek tondan çalan üyesidir. Akor sesleri pesten tize sol, re, la, ve mi'dir.
Kemanda perde yoktur. Nota yerleri pesten tize doğru yaklaşık olarak şu şekildedir:
Keman yayı insan kılından yapılır. Ama genelde kullanılan kemanlarda suuni at kılı veya ham misina olarak adlandırılan bir madde kullanılır.
Almanca: Geige, Fransızca: Violoa, İngilizce: Violon, İtalyanca: Violino dur. Uzunluğu 60 cm'dir. Yayla çalınan telli bir çalgıdır. Notası, ikinci çizgi Sol açkısı ile yazılır. Orkestralarda, genel olarak (Solo, I, II) üç partisi bulunur.Solo ve eşlik görevi verilir (özellikle bir solo çalgıdır). Hiç bir çalgıda olmayan ses rengiyle, çok zengin bir anlatım gücü vardır.
Telleri: Sol, Re, La, Mi olarak akort edilir.

Tarihçesi

Keman ilk olarak 16 yüzyılda Kuzey İtalya'da ortaya çıktı. ilk keman yapımcılarının Rebec , Rönesans Kemanı ve Lira da braccio adlı enstrümanlardan esinlendikleri sanılmaktadır. Enstrümanın akort edilişi dahil olmak üzere hakkında bilgi veren bilinen en eski metin, 1556 yılında lyon'da Jambe de Fer tarafından yazılmıştır; bu dönemde keman Avrupa'da yayıldı. Ortaçağda İngiltere'de Fiddle , Almanya'da Fiedel İtalya'da Lira da Braci , Fransa'da Viel adlarıyla kullanılan yaylı çalgılar Keman'ın atası sayılır. Lavignac , Keman'ın Türklerin Kemençe'i guz (Oğuz Kemençesinden)alındığını yazar. Bazı kaynaklarda ise Arapların Rebab'ından geliştirildiği öne sürülmüştür . 16.ve 17. yüzyıldaki Keman yapım ustaları Nicolo Amati , Paolo Maggini , Giuseppe Guarneru , Antonio Stradivarius Keman'a son şeklini vermişlerdir . Keman asıl biçimi korumakla birlikte 19. yüzyılda , bazı değişikliklere uğradı . Çağdaş Kemanda gövde ve sap daha uzun ,köprü daha yüksektir . Keman'a orkestrada ilk olarak ,1565 te St.Riggo ve Corteccia'nın eserlerinde yer verilmiştir . Sonraki yıllarda orkestradaki görevlerinden dolayı 1. ve 2. Keman olarak adlandırılmış orkestradaki sayıları çoğaltılmıştır
Çiftlemeler
Sesdaş çiftleme
Birinci keman ile ikinci keman
Renk değişmez dolgunlaşır (çalanların sayısı çoğalırsa, duyulusu yumuşak bir de tahta çalgı eklenir. Yaylı çalgıların duyulusu egemen kalır. Fakat biraz dolgunlaşmış olur).Keman ile Viyola: Kemanların birleşmesinden çok farklı bir etki yapmaz. Kemanın rengi egemendir. Dolgun ve yumuşak bir renk sağlanır.

Keman ile viyolonsel

Dolgun bir duyuluş sağlanır. Viyolonselin ses rengi egemendir. Birinci Keman, ikinci Keman, Viyola ve Viyolonsel: Bunların dördünün sesdaş olarak çalması, alto ve tenor katında mümkündür. (F) de gayet kuvvetli, (P) de özellikle dolgun ve yumuşak bir renk sağlanır.
Sekizliden çiftleme
Birinci keman ile ikinci keman

Çok sık rastlanır, özellikle ezgi yüksek soprano seslerinden daha yukarılara çıktığı zaman kullanılır. Çünkü bu katta Mi telinin dolgunluk ve anlatım gücü azalır. Bundan başka, birinci kemanlar ikinci kemanlarla sekizli aşağıdan katlanmazsa, bütün diğer çalgılardan uzakta, yalnız kalır.
 

Kemanlar (Divisi)

Bu biçim duyulusu zayıflatır, ve küçük orkestrada özellikle belli olur. Buna rağmen bazı durumda ezgi çok incelerde iken ve tahta çalgılarla katlayarak kullanılır.
Keman ile viyola:
Buna çok sık rastlanır, özellikle ezginin aşağı sekizlisi kemanın (Sol telinden) daha kalınlara indiği zaman kullanılır.
İki sekizliden çiftleme

Birinci Keman, ikinci Keman ve Viyola, ya da Birinci Keman, ikinci Keman ve Viyolonsel:
Bu biçim geniş ve uzun ezgilerde kullanılır. özellikle (F) de yapılır.]]

Üç ve dört sekizliden çiftleme

Birinci keman, ikinci keman, viyola ve viyolonsel (telli kontrbas) [değiştir]

Bu biçim çok az kullanılır ve soluklu çalgılarla katlanır.
1."Bir gitar ne kadar pahalıysa o kadar iyi sesi vardır."

Yanlış gitarın pahalı olması sesinini iyi olduğunu göstermez pahalı gitarlar kaliteli ağaç el yapımı olma isim taşıma iyi aksam kullanma özelliklerini taşırlar. Ancak bu özellikler hepsi birden bile seslerinin iyi olacağını garantilemez. İki alt sınıf bir gitar daha iyi sese sahip olabilir.

2."En iyi elektro gitarları Fender yapar"

Yanlış fender sadece pazardaki yer sahibi olan büyük bir markadır ama insanların markacılığı onu en iyi elektro gitarları üreten firma olduğu şeklinde lanse eder tıpkı google'ın arama motorunun yahoo'nun motorundan daha başarılı olduğunun tıpkı firefox'un internet explorerdan daha güvenli olduğunun söylenmesi gibi. İnsanların popülerleştirdikleri ürünler her zaman en iyisi olarak düşünülür ama yanlıştır. Fender genel olarak çok iyidir ama dünyadaki en iyi gitarları üretmez irili ufaklı pek çok firma yada yapımcının ürettiği herhangi bir gitar en iyi fenderden daha başarılı olabilir. Büyük firmalar başarılı ürünler çıkarıp başarılı satış grafiği yakalayarak büyük firma olurlar ama bu onların en iyi olduklarını göstermez.

3. "Elektro gitarlarda en iyi gövde ağacı Maun'dur"

Yanlış maun çok iyi bir ses ağacı olduğundan değil fiyat/performans oranı olarak çok iyi bir ses ağacı olduğundan ve işlenişi kolay olduğundan dolayı bu kadar sık kullanlır.

4. "En iyi akustikleri Takamine yapar"

Yanlış takamine iyi akustik gitarlara giriş modellerini üretmektedir anca bu konuda asıl profesyoneller Matin Taylor SantaCruz gibi uzman markalardır.

5. "Elektrogitar çalmadan önce klasik almak gerekir"

Yanlış bu yıllardır müzik mağazalarını pazarlama kurnazlığından başka birşey değildir yararları vadır ancak sıfırdan elektro gitara başlamak daha mantıklı ve yapıcıdır.

6. "Canon s3 Sony H5 ten iyidir"

Yanlış markacılık yapmayan tarafsız bir insan Canon'un fokuslamada renk doğallığında ve 200 iso üzerinde Sony H2 ve H5 'in gerisinde kaldığını hemen görür. "Video kalitesi daha iyi" diyenler için video süresinin daha kısa olduğunu ve asıl önemli olanın; bir fotoğraf makinesinde en önemli unsurun kullanıcıyı tatmin eden fotoğraflar çekmesini hatırlatırım. Neredeyse üçte biri fiyatına bulunan a610'nun kendinden daha iyi resim çekmesi cabası.

7. "Klasik gitarda en iyi tel markası Daddario'dur"

Yanlış her ne kadar Daddario çok başarılı takımları olan en iyi tel üreticilerinden biri olsada kesin ve net olarak "en iyisidir" diye kestirip atamayız Savarez Hannabach Luthier gibi pek çok dişli rakibi varken.

8. "Klasik gitar tabla çalınır çalınabilir"

Yanlış klasik gitar klasik gitar müziği çalmak için vardır ve klasik besteler tab ile çalınmaz. Siz yaparsınız ama yaptığınız yanlıştır.

9. "Klasik gitar pena ile çalınır çalınabilir"

Yanlış klasik gitar repertuvarı gereği pima düzeninde parmaklarla çalınmalıdır pena ile klasik gitar teknikleri uygulanamaz. Siz yaparsınız ama yaptığınız yanlıştır.

10. "Bir bıçağın keskinliğini anlamanın en iyi yolu kolumuzdaki/elimizdeki kılları kesmektir kesiyorsa keskindir."

Yanlış ortalama bir sertliğe sahip ve bilenmiş bıçak kadar kesici ağız açılmış herşey vücut kıllarını keser. Sakal kesmek için üretilmiş ekstra sert ve ince çelikli usturalar tahta kesmeye kalkarsanız anında kırılırlar. Aynı şekilde halat kesmek kaba işler yapmak için üretilmiş bir av bıçağı kılları kesmeye kalkarsanız sizi hayalkırıklığına uğratır ancak çok rahat hayvan dersi yüzüp halatları doğrarsınız. Kısacası kıl kesme yöntemi doğru yöntem değildir her alanın kendine göre testi vardır bıçak keskinliği için kıl kesmek kıl kağıt çiçekböcek kesmek gibi ince fazla güç gerektirmeyen işler için kullanılabilir bir testtir. Her alana uyan en iyi testlerden biri ağzı avuç ayasına sürme ve boylamasına yumuşak kağıt kesmektir.

11. "Çek kemanları dünyanın en iyi kemanlarıdır"

Yanlış çek kemanları son derece vasat kopya fabrikasyon kemanlardır. Dünyanın en iyi kemanları önce İtalyan sonra Alman kemanlarıdır. Bugün 400 yıl önce yaptığı kemanlar birkaç trilyonlara satılan yapımcı Antonio Stradivari bir italyan yapımcıdır yine Gelmiş geçmiş en iyi keman yapımcıları sayılan Amati ailesi Guarneri del Gesu Gasparo De Salo gibi yapımcılar italyan yapımcılardır. Hernekadar günümüzde heryerde çok çok iyi kalitede kemanlar yapılsada genel olarak en iyi yaylı çalgıların merkesi hala İtalyadır.

12. "Dünyanın en iyi kemanları Stradivari kemanlardır ve stradivarius olarak adlandırılırlar."

Yanlış Antoni Stradivari zamanında kemanda inanılmaz önemli gelişmeler yapmıştır. Kullandığı çoğu teknik hala aynen kullanılmaktadır. Enstrümanları Dönemine göre muazzam bir işçilik kalitesine sahiptir. Stradivarinin kemanları en iyi ses sahip diye birşey yoktur bugün bir amerikalı yapımcının yaptığı yeni bir keman daha iyi ses verebilir. Stradivarinin değeri vardır Stradivari oğulları ve çalışanlarının yardımıyla 800 den fazla çalgı yapmıştır sesini beğenmediği enstrümanları kırıp sobada yakmıştır bulunduğu mevkii sayesinde çok çok iyi ağaçlar kullanmıştır Düklere krallara çalgılar yapmıştır enstrümanları yüzyıllarca dayanmıştır ağaçları yüzyıllarca kurumuştur ancak tüm bunlara rağmen bunlar onun kemanlarını "en iyi" yapmaz misal; dönemi rakibi daha kötü işçilikli Guarneri'nin kemanlarının sesleri Stratınkilerden daha başarılı bulunuyordu halada öyle bir çalgının en önemli işlevinini de iyi ses vermek olduğunu düşünürsek sonuç; Stratlar en iyi değildir "en değeli"lerdir.

Stradivarinin kemanlarına stradivarius denmez bu onun latince Antonius Stradivarius olan adının soyadıdır sadece.

13. "Dünyanın standart üretim en hızlı arabası Bugatti Veyron'dur"

Yanlış dünyanın en hızlı fabrikasyon üretim arabası 1994 Dauer 962 Lemans' dır.

14. "Ucuz gitarların sapı yaş olduğu için atar"

Yanlış bir kere sap atması ağaç nemi ile alakalı bir durum değildir. Sap atması sapın gövde ile birleştiği yerden ayrılmasıdır. Sapın yamulması sap atması değildir. Sap atması kötü işçilik ve kalitesi yapıştırıcı kullanımından kaynaklanır.

15. "Oehh amma artistmişsin sen lord herşeyi bilirim havalarındasın."

Yanlış ben kesinlikle herşeyi bilirim havalarında değilim sadece araştırmacı bir kişiliğe sahibim ve bilgi ve ilgi alanım olan konularda insanlarla konuşmayı severim. Öğrenecek çok şeyim var yolun başındayım.

16. "En iyi klasik gitarlar Ramirez olanlardır"

Yanlış Manuel Ramirez zamanında çok iyi gitarlar yapmış olan büyük bir yapımcı idi sonrasında yapım işini ailesine bıraktı şu anda bilinen Ramirez Jose Ramirez 3 'tür ve iyi gitarlara giriş seviyesi olarak kabul edilen bir "marka" dır. Dünyanın şu andaki en iyi klasik gitarlarını Daniel Friederich Greg Smallman Paulino Bernabe Kevin Hill gibi çok büyük yapımcılar yapmaktadır.

17. "En sert ağaç abanoz'dur"

Yanlış abanozun en sert türü dünyanın 5. sert ağacıdır. Dünyanın en sert ağacı Hayat Ağacı olarak da bilinen Lignum Vitaedir.

18. "Kemanın kapağında kemarlarda görünen siyah beyaz şeritler yapıştırma/çizimdir"

Yanlış onlara fileto denir ve siyah parçalar abanoz yada fiber beyazlar akçaağaçtır. Bu şekilde üçlü yapışmış şerit halinde satılır. İnce yapımcı bıçağı ve fileto ıskarpelası yardımıyla kağağın o kısımları kesilip kanal şeklinde açıldıktan sonra oraya tutkla ile yapıştırılır/çakılır. Bir kapakta 2 üst 2 orta 2 alt kısım olarak 6 parçadır. Uçlardaki birleşme yerleri özenle hazırlanır kemanın işçiliğini en bariz gösteren kısımlardan birisidir. Asıl amacı çatlamalara karşı mukavemet sağlamaktır.

 

 

29373
0
0
Yorum Yaz
Robots txt User-agent: Mediapartners-Google Disallow:
KEMAN ÇEŞİTLERİ-TARİHÇESİ